В Україні стан дорожнього покриття – це давня та велика проблема. Вирішити її пропонують за допомогою будівництва платних шляхів. Даний вид автомобільних «артерій» давно використовується в багатьох країнах Європи та США. Шосе з платним проїздом має ряд переваг та недоліків. Давайте розглянемо їх докладніше.
Переваги платних доріг
Дорожнє будівництво – це дорогий захід. Вартість одного кілометра шосе може становити десятки, інколи ж і сотні мільйонів гривень. Тому залучення грошей інвесторів, а не держави – це один із головних плюсів цього виду доріг.
Кошти, отримані з власників автомобілів, використовуються на обслуговування та ремонт покриття, а також створення придорожньої інфраструктури. Самоокупність - найважливіша перевага платних автобанів.
Особливість комерційних магістралей — потужніше покриття хорошої якості. Звичайні траси вкриті асфальтом меншої товщини та здатні витримувати машини вагою до 25 тонн, а платні аналоги розраховані на сорокатонні вантажівки.
Поряд із самоокупністю та гарною якістю покриття в число переваг даних шосе можна включити:
- комфортні умови їзди;
- більша кількість смуг;
- гарний рівень безпеки руху;
- якісне та своєчасне обслуговування.
Цей вид доріг не проходить через великі населені пункти. Тому час на пересування авто з однієї точки в іншу буде меншим, ніж при їзді звичайною трасою. Наявність власних сервісних служб прискорить упорядкування автомагістралі.
Про недоліки платних автошляхів
Основною негативною стороною таких шосе є необхідність оплати кожного кілометра. В Україні ймовірна вартість проїзду концесійною магістралі може становити від 0,75 до 4,20 грн. Вартість залежатиме від маси машини. Мінімальна ціна 1 км шляху буде для таких авто, як Ford Fiesta або VW Golf.
Наприклад, за проїзд 100 км. власник Renault Logan II заплатить близько 75-80 грн. Приблизно таку суму викладе і водій Citroen C-Elysee. А водій вантажівки заплатить 410–420 грн.
Ще один можливий недолік платних автобанів - скупчення машин на в'їзді через плату.
Рейтинг країн з найбільшою кількістю платних автошляхів
За кількістю магістралей із платним проїздом лідером можна назвати США. Там такі траси зводилися давно. З-поміж європейських країн із значною кількістю комерційних доріг можна відзначити такі:
- Франція;
- Італія;
- Данія;
- Австрія;
- Іспанія
Також платні шосе становлять значну частку у таких невеликих країнах, як Сербія, Хорватія та Словаччина.
Перспективи розвитку системи платних доріг в Україні
У нашій країні уряд планує збудувати за рахунок інвесторів шість магістралей. Перелік концесійних трас виглядає так:
- Харків - Запоріжжя через Дніпро (M29/M04/M18);
- Бориспіль - Полтава (М03);
- Херсон - Миколаїв(М14);
- Київ - Рівне через Житомир (М06);
- Ягодин - Луцьк через Ковель (М08/М19);
- Дніпро - Миколаїв через Кривий Ріг (М04/Н11).
Перелічені траси планується збудувати до 2023 року. Як це буде насправді, покаже час.
На закінчення
Платні магістралі мають свої переваги і мають бути в Україні поряд із звичайними дорогами. Кожен водій повинен мати змогу вибирати тип шосе. Якщо у вас ще немає машини, але ви хочете пересуватися за кермом, то можете взяти в оренду транспорт, що сподобався, в NarsCars. На сайті сервісу прокату можна підібрати необхідний варіант, наприклад Hyundai Elantra 2021, Renault Logan II або Citroen C-Elysee. Крім того, у нас можна оформити оренду на Honda Accord X 2019 та Ford Fiesta, а також багато інших автомобілів.