Йде обробка вашого запиту

 
+38 067 120 7318
|
#Автосвіт
Види кузовів легкових автомобілів

Види кузовів легкових автомобілів

У певному сенсі самі автомобільні дизайнери та інженери винні у тому, що люди плутають кузови автомобілів. Всі автомобілісти знають, що таке універсал, хетчбек, седан, але важко визначити родстер, фастбек, хардтоп. До того ж, змінюється зовнішній вигляд машин: багато хто зовсім недавно виглядав по-іншому. У статті розглянемо найпопулярніші типи автомобілів і ознайомимося з їхньою класифікацією.

Якими бувають типи кузовів

Класифікація може вестись за декількома параметрами, найпоширеніший з них – кількість візуальних відділів (об'ємів).

Триоб'ємний тип кузовів автомобіля

Такий тип кузова авто - це три явно відокремлені один від одного жорсткими перегородками відсіки (двигун, багажник, салон). При цьому потрапити до кожного з них можна лише зовні. До таких транспортних засобів фахівці відносять:

  • на сьогодні найпопулярніший і найпоширеніший вид авто з двома або трьома рядами крісел, двома-чотирма дверима, без задніх дверей це седан. Багажний відсік не сполучається з салоном, але в сучасних моделях до багажника є доступ через спинку заднього сидіння, що відкидається. Максимально захищає пасажирів від негоди.
  • застосовується для машин особливо малого класу, з одним або двома рядами крісел - купе. Такий зовнішній вигляд характерний більшості спортивних модифікацій. Буває, що назва застосовується в маркетингових цілях інших варіантів, щоб підкреслити їх спортивний зовнішній вигляд і характер. Якщо дах авто плавно сходить назад, його називають фастбек;
  • автомашини середнього та вищого класів з повністю відкритим або відкидним дахом з м'якого або жорсткого матеріалу, а також можливістю піднімати та опускати скло – кабріолет. Залежно від конструктивних особливостей модель поділяється на такі типи автомобілів:
    • фаетон – характеризується м'яким дахом та довгою колісною базою, чотирма дверима без підйомного скла. Може мати кілька рядів сидінь. Підходить для заміських прогулянок та поїздок у літній час;
    • родстер - спортивне двомісне авто без другого ряду сидінь. Наприкінці двадцятих років минулого століття оснащувався лише легким вітровим склом, яке відкидалося на капот, легким тентом та вирізами під лікті у дверях. Іноді зустрічається модифікація родстера в дизайні тарга – напіввідкрите авто з масивною дугою безпеки та знімною панеллю над сидінням водія та переднього пасажира;
    • ландо - відрізняється відкидним або знімним верхом над заднім рядом сидінь. Така конструкція може бути не тільки у кабріолету, а й у лімузина, позашляховика, кросовера;
    • брогам - машина найчастіше представницького класу, у неї знімається або зрушується частина верху над першим рядом сидінь;
    • закриті кабріолети, верх яких не забирається зовсім, називають хардтоп. Такий дизайн робить дах та силует машини в цілому більш витонченим, а огляд для водія та пасажирів ширшим. На даний момент виробництво цих автомобілів обмежене згідно з вимогами пасивної безпеки.
  • найчастіше пікап відносять до вантажопасажирських. Він відрізняється закритою кабіною, одним або двома рядами крісел і вантажною платформою, в якій можуть встановлюватися додаткові сидіння. Випускаються як на позашляховій, так і легкових платформах;
  • преміум клас легкових машин – лімузин. Виділяється двома або трьома рядами м'яких крісел, закритою перегородкою між шофером та салоном. У заводських виробів спочатку подовжена платформа, але на вулицях частіше можна побачити так звану версію "стретч" - коли одна секція врізається в авто стандартної довжини майстрами зі спеціальних ательє.

седан тойота королла

Двох об'ємні кузови машин

Такий тип кузова складається із з'єднаного з багажником пасажирського салону, при цьому відсік двигуна обладнаний жорсткою перегородкою. Окремого багажного відділення тут немає, доступ до нього відкритий із салону. До цієї групи належать:

  • модель, яка поєднує комфорт легкового авто з практичністю фургона – універсал. Відрізняється збільшеним багажним відсіком за рахунок кришки на багажнику, яка відкривається разом зі склом і є повноцінними п'ятими дверима, довгим заднім звисом. Цікаво, що замовниками перших універсалів були заможні любителі полювання. Їм потрібно більше місця для перевезення спорядження. Спочатку екземпляри збиралися вручну на шасі Даймлер та Ролс-Ройс;
  • на відміну від універсала хетчбек має коротку задню звис, завдяки чому компактний і зручний для міста. Буває тридверним та п'ятидверним. В цілому, це компроміс між універсалом і седаном, компактніший за перший і практичніший за другий;
  • залежно від конкретної модифікації та виробника ліфтбек, може мати два або три візуальні обсяги. Характеризується тим, що кришка багажника піднімається разом із заднім склом, але не є повноцінними дверима;
  • позашляховик (джип, SUV) обладнаний великими колесами, збільшеним дорожнім просвітом, потужним повним приводом. Буває трьох - п'ятидверним з високими стелями та посадкою. Перед поїздкою до віддалених регіонів обирайте прокат джипів та підберіть транспортний засіб за своїми запитами;
  • щось середнє між справжніми позашляховиками та легковими машинами – кросовер (паркетник, CUV). Хоча всі модифікації мають великі колеса, високі кліренс та посадку, по прохідності поступаються джипам, а також компактніші. Крім того, вони оснащені більш слабкими силовими агрегатами та налаштовані на пересування асфальтованими дорогами;
  • вантажний транспортний засіб малого тоннажу, багажний відсік якого може бути відокремлений від кабіни водія або складати з нею єдиний простір. Задні двері фургона обладнані стулками розстібної конструкції, а підлога вантажного відсіку іноді піднесена. Виготовляється на базі пікапа, універсала або шасі для невеликих вантажівок з обов'язковою умовою перевезення кількох пасажирів.

універсал бмв 2023

Однооб'ємний тип кузова

Такий тип кузова автомобіля, як відомо з назви є одним великим простором з багажним відсіком, салоном і відділенням для двигуна. До цього розряду належать:

  • мінівен – буває напівкапотним (напівтораоб'ємним), коли двигун винесений вперед і класичним однооб'ємним. Має високий дах, велику кількість пасажирських місць (до 7) та гарну прохідність. Якщо у вас планується поїздка великою компанією, а в седан все не помістяться, на допомогу прийде прокат мінівенів;
  • укорочений варіант мінівену - компактвен, невелике містке авто, яке побудоване на платформі легкового транспортного засобу або класів. Обладнано високим, просторим салоном та великим багажним відділенням;
  • мікровен – невеликий, місткий п'ятидверний автотранспорт із двома орними, двома ковзними та великими задніми дверима. Місць для пасажирів від 2 до 9 в залежності від моделі. Категорія має обмеження за довжиною, шириною, висотою.

Інші варіанти класифікації

Залежно від призначення розрізняють такі види кузова автомобіля: пасажирські, вантажні, вантажопасажирські, спеціальні. Виходячи з навантаженості вони бувають:

  • несучими (монокок фр. – одна оболонка) – приймають він всю масу конструкції, вантажу і вага людей. Таке рішення довговічне, надійно менше схильне до корозії, витримує значні навантаження на кручення. Популярна в інженерів та дизайнерів (виняток - автомобіль преміум класу);
  • напівнесучі (рамні) – загальне навантаження рівномірно розподіляється між елементами каркасу завдяки наявності жорсткого з'єднання;
  • розвантаженими – кузов сприймає лише навантаження від ваги багажу, пасажирів. Враховуючи конструктивні особливості, прийнято виділяти такі типи кузовів автомобілів:
  • каркасні (скелетні) автомашини – відрізняються наявністю жорсткого просторового каркаса, до якого кріпиться облицювання,
  • напівкаркасні варіанти – мають деякі елементи каркасу (дуги, стійки, підсилювачі), які з'єднуються між собою частинами облицювання;
  • безкаркасні – для забезпечення потрібної жорсткості такі типи кузова авто мають особливу форму та переріз окремих частин.

Переважна більшість легкових машин, позашляховиків, мінівенів, деяких пікапів мають конструкцію, що несе, створену з листових металевих панелей. У сучасного легкового автомобіля – це основна, найважливіша частина, від якої залежить комфортна експлуатація, безпека, термін служби та привабливий зовнішній вигляд. Створювати різні види кузова означає шукати компроміс з безлічі варіантів з урахуванням різноманітних іноді суперечливих вимог від виробників та автолюбителів.

оренда авто в Україні

Залишилися питання?
Пишіть нам у чат
Чат онлайн
Наш Call-center
Відповімо на усі запитання
+38 067 120 7318
Mazda CX-5 4х4або подобний | Позашляховик
Mazda CX-5 4х4
Оренда Ціна
1-3 діб
$89 / добу
4-9 діб
$79 / добу
10-25 діб
$69 / добу
26+ діб
$59 / добу
Kia Cee`dабо подобний | Середнiй
Kia Cee`d
Оренда Ціна
1-3 діб
$55 / добу
4-9 діб
$50 / добу
10-25 діб
$45 / добу
26+ діб
$40 / добу
Skoda Kodiaqабо подобний | Позашляховик
Skoda Kodiaq
Оренда Ціна
1-3 діб
$89 / добу
4-9 діб
$79 / добу
10-25 діб
$69 / добу
26+ діб
$59 / добу
Kia Sportage 2023або подобний | Позашляховик
Kia Sportage 2023
Оренда Ціна
1-3 діб
$89 / добу
4-9 діб
$79 / добу
10-25 діб
$69 / добу
26+ діб
$59 / добу
Peugeot Rifterабо подобний | Мінівен
Peugeot Rifter
Оренда Ціна
1-3 діб
$90 / добу
4-9 діб
$80 / добу
10-25 діб
$70 / добу
26+ діб
$60 / добу
Hyundai Stariaабо подобний | Мінівен
Hyundai Staria
Оренда Ціна
1-3 діб
$160 / добу
4-9 діб
$130 / добу
10-25 діб
$110 / добу
26+ діб
$90 / добу
Ford Rangerабо подобний | Пікап
Ford Ranger
Оренда Ціна
1-3 діб
$132 / добу
4-9 діб
$110 / добу
10-25 діб
$99 / добу
26+ діб
$83 / добу
Kia Rioабо подобний | Економ
Kia Rio
Оренда Ціна
1-3 діб
$45 / добу
4-9 діб
$40 / добу
10-25 діб
$35 / добу
26+ діб
$30 / добу